Ez történik a helikopteren tandemugrásra készülve

Az üdezöld pázsiton pihenő MI-8T helikopter türelmesen várja a tandemugrásra vállalkozókat. Vidám lépteket hall, barátságos embercsoport közeledik a beléptető kapu felől.

„Jé, kamerázzák egymást, és vihognak. Lehet, hogy csak a félelmüket próbálják leplezni? Majd én megmutatom nekik, milyen jó is a repülés!” – gondolja magabiztosan. Majd figyelemmel kíséri, ahogyan oldalajtaján keresztül elfoglalja a helyét a hevederekkel ellátott, kipirult arcú, tekintetükkel a felhőket pásztázó kis csapat, oldalukon tandempilótáikkal. Nem izgul, hogy valaki hátramaradhat, hiszen jól tudja, hogy biztonsági övvel ellátott ülésein akár 29-en is kényelmesen elférnek.

gopr9628.JPG

Aztán nekilódul. A rotor szárnyai által forgatott levegő felfelé áramlik, s az így keletkező hatalmas erőbe kapaszkodva, helyből függőlegesen felszáll. A büszke tekintetű MI-8T helikopter máris becélozta a 4000 méteres magasságot.

A 12-15 perces út gyorsan telik, hiszen látnivaló van bőven. Ott vannak a kis téglalappá zsugorodó búzamezők, a rétek, épületek, fák és bokrok. No és persze, a legszebb, a legcsodásabb látványt a Balaton adja, melynek csodás kéksége visszatükröződik a bátor tandemugrók szemében. Már több tízezerszer látta, de még mindig nem tud betelni vele. A bámészkodáson túl, van lehetőség beszélgetni (ordítva), fogat kocogtatni, vagy épp egymás kezét szorongatni.

A levegőben szinte tapintható az izgalom, hiába a széles mosoly, lelkiekben már mindannyian készülnek az ismeretlen élményre.

 

Angolosan kell távozni

Egy hangkürt hangjára hirtelen csönd támad, és minden szem az ugrómagasság közeledtét jelző sárga fény felé irányul, mely a hátsó tehertérajtó kerete után a plafonon található. (Mindeddig a kiugrást tiltó piros lámpa világított). A helikopter így jelzi átmeneti vendégei számára, hogy elég volt a vendégeskedésből, itt az ideje elegánsan távozni a hátsó ajtón keresztül. Mindenki teszi hát a dolgát: szorosabbra fűzik a hevedereket, és felveszik az ugrószemüveget. A pilóta újra elmondja a tandemutas teendőit. Ha mindez kész, a sárga fény megjelenését követően 20 - 40 másodperccel később következik a zöld jelzés és két hangkürt, ami azt jelenti, hogy szabad a gazda, lehet ugrani.

 

Mikor kerül rám a sor?

Nincs idő a teketóriázásra, a lebegő helikopterből az első ugrónak a zöld fény megjelenését követően azonnal el kell hagynia a helikoptert. Ahhoz, hogy mindenki kiugorjon, 1 perc áll a rendelkezésre. A helikopter sebessége az ugrások alatt 120 km/ó. 

Ha a helikopteren nem csak tandemesek tartózkodnak (és ez általában így van), őket még megelőzik a hason nagy- és kis alakzatot formázók, vagy szóló ugrók. Őket követik a free fly nagy- és kis alakzatosok, valamint szólók, és a tanuló ejtőernyősök. Aztán jönnek a gyorsított szabadesők, a tandemesek, és a szárnyas ruhások. A sor hosszúnak tűnik, de ne feledjük, az ugrások kivitelezésére mindössze egy perc van összesen. A tandemutas csak azt látja, hogy potyognak az emberek a nagy semmibe. Miután kidobálta az utasokat, a helikopter beteljesítette a küldetését, és süllyedni kezd, természetesen a légtér folyamatos és alapos figyelése mellett.

Az Mi-8 helikopter leszállás után újra feltöltekezik energiával, akarom mondani üzemanyaggal, és várja új, élményekre áhítozó utasait.

Te is köztük leszel?

Ide kattintva add le a jelentkezésed!

Alig várjuk, hogy téged is felrepítsünk a levegőbe, és 4000 méteres magasságból kidobjunk! Sok szeretettel várunk! Az Ugrani jó! csapata.