Ez történik a pilótafülkében tandemugrás során

 Fontos, hogy a pilóta és az ugrók között jól működjön a kommunikáció, és meglegyen a bizalom. Igazi kapcsolatra van szükség, hiszen valójában egy dolog miatt repülnek olyan magasra, mégpedig azért, hogy a helikopter utasai átélhessék a szabadesés és a tandemugrás élményét.

 

A pilóta az, aki szavatolja az ugrók biztonságát, és még akkor is ébernek kell lennie, ha már több ezer ejtőernyős járatot vezetett.

A pilóták imádják a munkájukat, ami nem is csoda, hiszen szórakoztató, és kihívásokkal teli.

 

ugranijo_37.JPG

 

A pilóta kontrollálja a tandemugrást

A helikoptert nem lehet robotpilóta üzemmódban irányítani, mint az utasszállító repülőgépeket. A fel-, és leszállások viszonylag gyakoriak, és a szélviszonyok is változóak.

A gépet úgy kell egyensúlyban tartani a 4000 méteres magasságban, hogy a gép gyomrában sokan mozgolódnak, és az ugrások miatt folyamatosan változik a „rakomány” súlya is.

A pilóták nagy terhelésnek vannak kitéve, már csak a motorzaj, a vibráció, a nyomásváltozás, és a hőmérséklet változás miatt is. Ezen kívül folyamatosan kell figyelniük a rádión beérkező információkra is.

 

Az ugrás, pilóták által is ismert szabályairól itt kattintva olvashatsz.

A pilótának figyelnie kell a kiugró ejtőernyősökre is, és megvárni, amíg mindenki elhagyja a fedélzetet.

A pilóta természetesen úgy ismeri az ugróterületet, mint saját tenyerét. Ügyel arra, hogy az ugrásokat biztonságban, a megfelelő helyen és a legoptimálisabb magasságból tudja kivitelezni, azaz, lényeges számára, hogy a repülési, és az ugrási terv is megvalósulhasson. A repülési terv ahhoz is szükséges, hogy az ugrások a lehető legbiztonságosabb módon történjenek meg.

Ahhoz, hogy tudásuk naprakész maradjon, folyamatosan képezik magukat.

A pilóta folyamatos kommunikációs kapcsolatban van az irányító irodával, és a földi személyzettel is.

 

Tudtad? Csak akkor fordulhat vissza, amikor a kiugró emberek már nincsenek a hatókörében.

 

Itt nézheted meg a repülőtér térképeit.

Az Ugrani Jó! pilótái a Siófok-Kiliti repülőtér az ország legdinamikusabban fejlődő repülőterét használhatják, és Mi–8 (NATO-kódja: Hip) helikopter t vezetnek.

Gyere, ugorj velünk!