Első ugrásom margójára

A helikopter megnyerő volt, és barátságosan jártak a propellerei. Ugyan ez volt az első alkalom, hogy ilyen légi járműben ültem, magam is meglepődtem, hogy mennyire nyugodt vagyok. Ehhez biztosan az is hozzájárult, hogy az oktatóm rendkívül kedves és mosolygós volt, és ez a lazaság rám is átragadt.

ugranijo_32.JPG

 

Persze még a hangárban végigmutogatta, hogyan tartsam majd a kezeim és a lábaim a kiugráskor, így biztonságban éreztem magam. Az ejtőernyőzés iránti szenvedélye engem is megfertőzött.

 

Persze, azért felszálláskor remegett egy kicsit a kezem. Aztán elértük a 4000 méteres magasságot, és már szomjaztam egy kis adrenalinra. Kiugrottunk. A természet tenyerében éreztem magam: egy tollként, ami szabadon száll a levegőben. A testem szinte súlytalannak éreztem. Az idő megállt.

 

Amikor az ejtőernyő kinyílt, a testem kicsit összerándult, de aztán Isten szárnyas teremtményének éreztem magam, aki kedvesen és lágyan suhan a levegőben. A szél hol fütyörészve, hol farkasüvöltésként font körbe. A vattacukorszerű felhőket mosollyal üdvözöltem.

 

Szinte elfelejtettem, hogy "cipelek" valakit a hátamon.

Amint így siklottam a levegőben, ráeszméltem, hogy az élet teljesen más odafenn. Úgy éreztem magam, akár egy óriás, aki távcsővel tekint le a világra: a kilátás egyszerűen fantasztikus volt.

 

Nem tülekedtek mögöttem autók, maximum néhány madárrajjal találkoztunk. Nem siettem sehová: egyszerűen csak végtelenül szabadnak éreztem magam. A szemembe a szél miatt könnyek szöktek, de cseppet sem bántam.

 

Nem akartam, hogy véget érjen az élmény. A világ olyan volt, mint egy hógömb, csak épp nem téli, hanem nyári tájjal: szántókkal, épületekkel, és a kéklő Balaton vizével. Becsuktam a szemem, és egy jó nagyot szippantottam a friss levegőből.

 

A landolás gyorsan történt, de azért még volt idő pár fotót készíteni a tandempilótámmal.

 

Ez az ugrás megtanított arra, hogy értékeljem az élet szépségét. Az autóban hazafelé már mindent más szemmel néztem: a tájat, az embereket, magát az utat.

 

Te is vágysz a tandemugrás élményére?

Itt foglalhatsz időpontot!